Pažintis su Saugomų teritorijų nacionaliniu lankytojų centru

Rugsėjo 10 d. darželio (A.Mickevičiaus g. 21) „Linelio“ grupės vaikai kartu su auklėtojomis vyko į Saugomų teritorijų nacionalinį lankytojų centrą, kur dalyvavo edukacijoje „Atrask ir pažink Lietuvos saugomas teritorijas“. Ekskursija organizuota įgyvendinant Visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą „Mes – gamtai, gamta – mums“, dalinai finansuojamą iš Vilniaus miesto savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo 2020 metų specialiosios programos lėšų. Dėkojame grupės vaikų tėveliams, kad prisidėjo prie ekskursijos organizavimo asmeninėmis lėšomis!

Ekspozicijos pradžioje gidė vaikams papasakojo, kad nuo mūsų veiksmų priklauso gamtos likimas, kad privalome saugoti ką gamta ir žmogus yra sukūrę. Vaikai sužinojo, kad pastatas, kuriame jie dabar lankosi yra labai senas, kad jam per 200 metų, kad šiame pastate įsikūręs centras sukaupęs labai daug įdomios ir vertingos informacijos. Nusivedusi vaikus prie „stebuklingų vartų“, įspėjo, kad pro vartus įleidžiami tik labai geri, atsargūs vaikai ir žmonės, kurie saugo gamtą. Visi vaikai turėjo plačiai nusišypsoti, kad „stebuklingi vartai“ atsivertų ir įleistų vaikus į centro ekspoziciją.

Įėjusius pro vartus vaikus gidė atsivedė prie didelės sienos su skirtingo dydžio susiliečiančiais krumpliaračiais. Vaikai sužinojo, kad čia pavaizduota saugomų teritorijų sistema, kad Lietuvoje yra 5 nacionaliniai, 30 regioninių parkų, 3 valstybiniai gamtiniai ir 2 kultūriniai rezervatai, apie 300 draustinių, daugiau kaip 500 valstybės saugomų gamtos paveldo objektų. Gidė vaikams papasakojo, kad šią sistemą prižiūri įvairūs žmonės – ekologai, biologai, botanikai ir kitokie mokslininkai, kurie rūpinasi Lietuvos saugomų teritorijų priežiūra ir stengiasi, kad būtų išsaugota, tai ką turime Lietuvoje gražiausia ir vertingiausia.

Toliau vaikai, gidės paraginti, apžiūrėjo ir lietė sieną, pagamintą iš įvairių augalų, suvežtų iš visos Lietuvos. Apžiūrinėdami unikalią sieną vaikai atrado daug spintų, kurias atidarę galėjo susipažinti su daugybe įvairios informacijos apie tai, kuo Lietuva įdomi pasauliui, kokie saugomi reti gyvūnai gyvena mūsų šalyje, kokie ypatingi augalai auga ir pan.

Po to gidė vaikus atvedė į saugomų teritorijų ratą. Čia vaikai susėdę kaip traukinyje apžiūrėjo interaktyviuose ekranėliuose rodomus įvairių saugomų teritorijų vaizdus, pažvelgę į viršų galėjo įsivaizduoti, kaip jaustųsi būdami tam tikroje teritorijoje, pasigrožėjo piliakalniais, medžiais, paukščiais, kitais įdomiais nuostabiais vaizdais. Paskui sustoję į „traukinuką“ keliavo po nacionalius ir regioninius parkus, skaičiavo stoteles, susipažino su parkuose esančiomis įdomybėmis, jas apžiūrinėdami ir pačiupinėdami.

Apkeliavę saugomų teritorijų ratą vaikai sutūpę prie interktyvaus ekrano klausėsi paslaptingų gamtos garsų ir spėliojo kas juos skleidžia. Pasiklausę upinio žiogelio balso sužinojo, kad tai visai ne žiogas, o paukštelis. Taip pat klausėsi lututės, žvirblinės pelėdos, žalvarnio balsų, stebėjo ekrane kaip jie atrodo, aiškinosi, kur jie gyvena, kodėl taip pavadinti. Sužinojo net devynių rūšių genių pavadinimus!

Toliau gidė pakvietė apsilankyti kino salėje ir pažiūrėti filmuką apie Dzūkijoje esančias smėlio kopas ir apie meldinės nendrinukės rūšies išsaugojimą įgyvendinant jų perkėlimo iš Baltarusijos į Lietuvą projektą.

Ekskursijos pabaigoje gidė vaikus atsivedė prie stalo-klaustuko. Čia vaikai kartu su gide aiškinosi įvairių daiktų pavadinimus ir paskirtį. Sužinojo apie titnagą, vyžas, šikšnosparnių inkilus ir kitokius įdomius objektus. Paskui vaikai patys galėjo tyrinėti ant stalo padėtus įvairius daiktus ir interaktyviame ekrane sužinoti jų istorijas.

Įrašas paskelbtas temoje be kategorijos. Išsisaugokite pastovią nuorodą.