2024 m. rugsėjį įsigalios Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo straipsnių pakeitimai ir įstatymo papildymai, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais.
Įtraukties švietime plėtros 2021-2024 metų kryptys:
- Stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime.
- Didinti švietimo pagalbos prieinamumą.
- Gerinti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai švietime.
- Pritaikyti mokyklų (ikimokyklinių ugdymo įstaigų) aplinkas ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams.
- Kurti įtraukties švietime įsivertinimo ir stebėsenos sistemą.
Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, siejamas su personalizuotu kiekvieno vaiko ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą.
Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į vaikų socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis ugdymuisi ir dalyvavimui švietime.
Švietimo pagalba – mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams ir švietimo teikėjams specialistų teikiama pagalba, kurios tikslas – didinti švietimo veiksmingumą. Švietimo pagalba: psichologinė, socialinė pedagoginė, specialioji pedagoginė ir specialioji pagalba.
Psichologinės pagalbos paskirtis – stiprinti mokinių psichologinį atsparumą ir psichikos sveikatą, prevencinėmis priemonėmis skatinti saugios ir palankios ugdymuisi aplinkos mokykloje kūrimą, padėti mokiniams atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis, aktyviai bendradarbiaujant su jų tėvais (globėjais, rūpintojais).
Socialinės pedagoginės pagalbos paskirtis – padėti vaikui įgyvendinti jo teisę mokytis, stiprinti vaiko ir mokinio socialines ir emocines kompetencijas, skatinti saugios vaiko ir mokinio mokymosi galias ir poreikius atliepiančios ugdymo aplinkos kūrimą.
Specialiosios pedagoginės ir specialiosios pagalbos paskirtis – didinti asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymosi veiksmingumą.
Vilniaus lopšelyje-darželyje „Pušynėlis“ švietimo pagalbą pagal savo sritis teikia šie specialistai:
Darbo vieta ir laikas |
|
Logopedė Patricija Gražulytė |
Darželyje A.Mickevičiaus g. 21: Pirmadieniais ir trečiadieniais 8.00 – 17.30 val. Darželyje Miglos g. 53: Antradieniais ir ketvirtadieniais 8.00-17.30 val. |
Psichologė Aelita Miga |
Ketvirtadienis 8.30-17.30 val. |
Socialinė pedagogė Irena Peciukonienė |
Pirmadienis – penktadienis 9.00-12.36 val. |
Specialioji pedagogė Valerija Borisova |
Darželyje A.Mickevičiaus g. 21: Pirmadieniais ir trečiadieniais 8.00 – 16.00 val. Darželyje Miglos g. 53: Antradieniais ir ketvirtadieniais 8.00-16.00 val.
|
Dėl informacijos apie švietimo pagalbos teikimą galima kreiptis į grupių mokytojus, įstaigos administraciją, Vaiko gerovės komisiją. Vaiko gerovės komisijos pirmininkė Irena Peciukonienė, tel. nr. +37067743913
APLINKOS PRITAIKYMAS
Darželio padaliniuose įrengtos erdvės vaikų sensoriniams poreikiams tenkinti. Grupėse įrengtos nusiraminimo vietos. Vaikams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, pagal poreikį pritaikomos ugdymosi priemonės bendradarbiaujant grupių mokytojams, švietimo pagalbos specialistams, ugdytinių tėvams.
BENDRUOMENĖS PASIRENGIMAS
Informacija ruošiama