RESPUBLIKINĖ AKCIJA „EDUKACINIŲ BITUČIŲ-ROBOTŲ „BEE-BOT“ RALIS. PAŽĮSTU GAMTĄ“

Lapkričio mėn. Vilniaus lopšelis-darželis „Pušynėlis“ organizavo akciją „Edukacinių bitučių-robotų „Bee-bot“ ralis. Pažįstu gamtą“. Renginyje sudalyvavo 5 Vilniaus darželiai.

Akcijos tikslas – ugdyti vaikų kompiuterinį mąstymą, plėtoti technologijų ir programavimo gebėjimus ir įgūdžius vaikams patraukliais būdais ir formomis.

Dėkojame visiems akcijos dalyviams!

Vilniaus lopšelis-darželis „Jurginėlis“. Grupė ,,Žiogeliai“  5-6 m. Mokytojos: Laura Bunevičiūtė, Diana Sugintienė, Rūta Kurilaitė.

,,Pėdsakų paieška‘‘. Veiklos pradžioje vaikai pakartojo miško žvėrelius ir susipažino su jų pėdsakais, žiūrėdami skaidres. Tyrinėjo, kuo jie panašūs ir kuo skiriasi bei bandė įsiminti kiekvieno gyvūno pėdsaką. Ant popieriaus lapų kūrė robotukams mišką  – piešė medžius, upes, krūmus ir pan. Pasiskirsčius į komandas po penkis, naudodami robotukus, vaikai turėjo žvėrelį nuvesti iki jo pėdsakų. Pirmiausia reikėjo atpažinti ir nuspręsti, kuris iš pėdsakų yra pasirinkto gyvūno, o tuomet užprogramuoti robotuką.

Antroji užduotis – nuvežti žvėrelį prie jo pėdsakų. Iškilo problema, su kuo nuvežti? Naudodami įvairias detales vaikai sukonstravo vežimėlius, kuriuos prikabino prie robotukų. Visos veiklos metu vaikai buvo susikaupę ir įsitraukę, stengėsi tiksliai atlikti užduotį. Mokytojos galvojo, kad sunkiausia veiklos dalis bus įsiminti pėdsakus, tačiau nustebome, jog visi vaikai tiksliai atpažino ir pasirinko reikiamus pėdsakus. Veiklos metu vaikai ugdėsi ne tik matematinius, loginius gebėjimus, bet ir socialinius įgūdžius (bendradarbiauti, išlaukti savo eilės, padėti draugui, ieškoti bendro kompromiso), lavino atmintį. Patyrėme daug pozityvių emocijų bei sėkmės džiaugsmą. Veikla paskatino temos tęstinumą – pėdsakų ieškojome lauke, spėliojome, kas juos paliko ir ieškojome atsakymų informaciniuose šaltiniuose.

Vilniaus lopšelis-darželis ,,Papartis“. ,,Zuikučių“ grupė(5 m.) ,,Žvirbliukų“ grupė(priešmokyklinukai). Mokytojos: Inga Vankevič, Gintarė Kazokaitė, Alytė Brazdžiuvienė, Virginija Bernotienė.

,,Zuikučių“ grupės veikla ,,Pažinkime medžius, jų vaisius“.Vaikai pasigamino edukacinei bitutei priekabėlę, kurioje iki reikiamo medžio nuvežtų jo vaisius(kankorėžius, giles, riešutus). Vaikai žymiai greičiau išmoko medžių pavadinimus, jų vaisius, nes viskas vyko žaidimo forma, pritaikant programavimą. Ugdytiniai plėtojo gamtos pažinimo kompetenciją, skaičiavimo, programavimo, žingeidumo, smalsumo, noro veikti įgūdžius.

,,Žvirbliukų“ grupės veikla ,,Išskrendantys ir žiemojantys paukščiai Lietuvoje“. Vaikai edukacinės bitutės programavimo metu turėjo surasti paukščius, kurie lieka žiemoti Lietuvoje ir tuos paukščius, kurie išskrenda į šiltuosius kraštus. Ugdėsi vaikų pažinimo kompetencija, bendradarbiavimas, komandinis darbas, noras veikti, skaičiuoti, tinkamai ir teisingai atlikti užduotis. Edukacinė bitutė ugdytiniams yra didelė paskata veikti, noras teisingai atlikti darbą.

Vilniaus darželis-mokykla „ Saulutė“. Grupė «Peledžiukai» 3-4 m. Mokytojos Natalja Etevičienė, Tatjana Grindenko.

Žaidimas «Pavaišinsiu žvėrelius». Žaidimas «Surinksiu vaisių ir daržovių». Bendrauja, pavadina vaisius, daržoves, pasako, kad juos valgyti sveika. Atpažįsta ir pavadina vaisius daržoves. Klasifikuoja vaisius ir daržoves. Vaišino žvėrelius vaisiais ir daržovėmis. Ugdom vaikų kompiuterini mąstymą plėtojam technologijų ir programavimo gebėjimus ir įgūdžius vaikams patraukliais būdais ir formomis.

„Ežiukų“ grupė. Mokytojos: Ana Bruzgulis, Lilija Naidionova.

„Kaip bitutės renka medų“. Vaikai pagal užkoduotas užduotis nustato bitučių kryptį, kad nukeliautų per įvairių spalvų gėles į avilį. Mažesni vaikai atlieka užduotį, kur ant gėlių yra nurodytos kryptis, vyresni patys skaičiuoja ir nustato kryptį. Tuo pačiu vaikai įtvirtina spalvas, skaičiavimą, o taip pat įtvirtina žinias kaip bitė renka medų, kur jį neša. Vaikai mielai atliko užduotį ir gavo daug teigiamų emocijų.

Vilniaus lopšelis-darželis „Šypsena“. „Bitučių“ gr. vaikai, 5-6 m. Mokytoja Stanislava  Gajevska.

Pavadinimas: „Miško žvėrelių pasiruošimas žiemai“. Vaikai turėjo padėti žvėreliams surasti savo namus, surasti maisto bei atgabenti jį į žvėrelio namą. Ugdytiniams labai patiko programuoti „Bee-botus“, ieškoti kur koks žvėrelis gyveną, ką valgo ir nuvežti jam maisto. Ne visada pavykdavo iš pirmo karto nuvykti į numatytą vietą, bet vaikai buvo labai atkaklus, iniciatyvus ir greitai rasdavo problemos sprendimą. Vaikai dar iki vakaro aptarinėjo užsiėmimą.

Įrašas paskelbtas temoje be kategorijos. Išsisaugokite pastovią nuorodą.